גירושין -אפשר גם אחרת!
להכיר ולהבין את השונות באופן הפעולה של הורים המתמודדים עם גירושין, כלפי ילדים  בשלבי התפתחות שונים.
אחת התופעות הבולטות בעידן ההורות שלנו היא תופעת הגירושין.

 

יותר ויותר משפחות ישראליות מתמודדות במהלך חייהן ובשלבי התפתחות שונים של ילדיהם עם פירוק התא המשפחתי. על אף, העלייה במספר מקרה הגירושין בארץ, להורים אין מספיק כלים לעבור משבר זה ביחד עם ילדיהם ולשמור במקביל על שלמות המשפחה. הרבה פעמים הורים עומדים מול “שוקת שבורה”, המבטאת את המבוכה של מה לעשות ואיך להסביר לילדים שנפרדים מבלי לפגוע בהם. כמו-כן, מדריכי הורים מוצאים עצמם מתמודדים בעבודתם עם הורות לא אחידה ולעיתים אף רווית  קונפליקטים, דבר המקשה על התהליך הייעוצי אותו הם רוצים לקיים.

מתוך כך, קיימת חשיבות ניכרת לקורס, אשר מעניק כלים פרקטיים להתמודדות של מדריכי הורים בעבודתם עם הורים גרושים ומעניק להם “מפת דרכים”, על מנת שיצליחו להוביל יד ביד הורים אלה, מכאב הפרידה אל עבר ראייתם את טובת הילדים ואת חשיבות הלכידות המשפחתית.

בקורס נעסוק בנושאים אלו:

המשמעות הפסיכולוגית של פירוק התא המשפחתי עבור הורים וילדיהם בשלבי התפתחות שונים ,

תפיסת הילדים את פרידת ההורים מנקודת מבטם הילדית בשלבי התפתחות השונים.

להכיר ולהבין את השונות באופן הפעולה של הורים המתמודדים עם גירושין, כלפי ילדים  בשלבי התפתחות שונים.

להוציא את הכוח והעוצמה הפוטנציאליים הטמון במשפחות להורים גרושים.

לפתח תפיסה עצמית וטיפולית הרואה בגירושין הזדמנות ליצירת משפחה מתפקדת ומשמעותית. מה על ההורים לעשות ומה לא לעשות, על מנת שהשלמות המשפחתית תישמר, על אף הגירושין.

ניהול נכון של שני בתים, שמירת מסרים עוקבים, שיתופי פעולה בתוך המשפחה .

היבטים תיאורטיים ומעשיים בגידול ילדים מסתגלים ומאושרים במשפחות המתמודדות עם גירושין. הענקת כלים מעשיים לגידול ילדים מסתגלים ומאושרים למנחי הורים, מה הצרכים של ילדים גרושים והתאמת צרכים אלו במצבים של פירוק התא המשפחתי .

רתימת שני בני הזוג לתהליך הייעוצי, גם ועל אף שאין ביניהם לכידות זוגית והורית, כללי עשה ואל תעשה להורים המתמודדים עם גירושין ,יצירת “מפת דרכים” בריאה ואפקטיבית, שתשרת את ההורים.

מה עושים במצבים איך עובדים באופן יעיל ונכון במצב  של חוסר שיתוף פעולה

איך נגיב במצבים של משבר של אחד ההורים או הילדים כתוצאה מהגירושין

עבודה בצורה יעילה ונכונה עם הורה אחד, כאשר יש התנגדות עיקשת של ההורה השני לשתף פעולה בתהליך הייעוץ .