חייגו עכשיו : 077-803-9867

הנחיית הורים תוך דגש להענקת גבולות

תוכן עניינים

מאת: נעמה סבג שמש

הילדים שלכם כבר עברו כל גבול? בבית? בבית הספר? בחופשה? אם מצאתם עצמכם עומדים בחוסר אונים לנוכח התפרצויות הזעם של ילדכם ובקשיים להקנות הרגלים בשגרה היומיומית – הפתרון כאן 

בעידן ההורות אנחנו מסייעים למשפחה לבצע את השינוי הנדרש. יחד נגדיר את הגבולות הרצויים (ישנם בתים, למשל, שעניין שיעורי בית אינו “עניין” בעבור ההורים, ואנו נתאים את עצמנו לצרכים, הרצונות וסגנון ההורות שלכם). 

נלווה אתכם בשינוי אותו תעברו בתפיסה ובמחשבה שלכם. רק לאחר שתעצבו תפישה המקובלת עליכם, נעזור לכם ליישם את השינוי בעבור המשפחה כולה, ולעצב את התנהגויות המשפחה עפ”י התפיסה שגיבשתם.

גבולות הם חלק בלתי נפרד מהתפתחות בריאה אצל ילדים. 

הגבולות מורים לילד מה וכמה מותר ומה וכמה אסור. כך שומרים עלינו הגבולות מפני פגיעה פיזית (הכנסת המסרגה לשקע החשמל או פריצה לכביש סואן), וגם מאפשרים לילד תהליכי למידה בריאים כמו התנהגות חברית, נדיבות, שיתוף, קבלת מרות והתחשבות בצרכי האחר.

חלק גדול מתהליך הלמידה של הגבולות תלוי בנו ההורים. 

תהליך הלמידה מבוצע גם דרך עקביות התגובות שלנו להתנהגויות של הילד, וגם דרך הדוגמא האישית שאנו מהווים.

הענקת גבולות לילדים אפקטיבית תחייב החלטה של מהם הגבולות בהם אנו מאמינים. חשוב שנבין למה אנו מעניקים גבול זה, ומה עשוי לקרות לולא נגדיר גבול. 

נדרש להפריד בין גבולות אדומים לבין תהליכים שניתנים לגישור ועריכת פשרות. חשוב להגדיר כמות סבירה של כללים על מנת שנוכל לאפשר לתינוק או לילד אפשרות לתהות ולטעות. בסופו של דבר אנו שואפים לפתח את עצמאותו של הילד, לכן – במקומות שניתן, נאפשר לו את זכות הבחירה, כדי לפתח את בטחונו העצמי.

בהנחיית ההורים הענקת הגבולות בצורה נכונה אפשרית  –

זאת כאשר במקביל לזה שאנו מכילים את הילד, אמפתיים אליו ומסוגלים לשקף לו את רגשותיו ולהיות שם בעבורו. רק השילוב בין הכלה להענקת הגבולות יאפשר הצלחת התהליך.

הורים מספרים על תהליך השינוי:

גלית אבי ויונתן:

התחלנו את היכרותנו לפני כחודשיים, בשיחת טלפון אליה הגעתי עייפה ונואשת. הרגישות וההבנה שלך כבר בשיחה הזאת הראשונית, עודדה אותי שנוכל להתגבר על המצב.
כשהגענו אלייך, הייתי במצב בו אני לא יכולה לצאת לאירוע או בכלל מהבית. הרי אני זאת שמניקה ולכן גם היחידה שיכולה להשכיב את יונתן.

פחדתי להיכנס לתהליך, שיגזול ממני את שארית האנרגיה שנותרה בי ולהתמודד עם בכי קורע לב.

בפגישה הבנו שאנחנו לא לבד ודרך הצילום והצפייה, את בעצם מלווה אותנו בכל שלב שבדרך. בפגישה זו, גם רכשנו כלים בגישה הייחודית לך שעזרו לנו להבין ולתקשר עם התינוק שלנו. כלים שיהיו שימושיים לנו גם בכל תקשורת איתו בהמשך הדרך.

במשך ההתהליך הרגשנו איך את מלווה אותנו ברגישות ובהדרגתיות, ומתאימה את הנחיותייך לצרכים שלנו. לכל מכשול שעלה במהלך הליווי, הצעת יותר מפתרון אחד ונטעת בי את ההרגשה שהמצב הוא בר שינוי.
אבי למד להיות שותף בהרדמות ויונתן למד להירדם ללא החיבור לשד. הוא רגוע וישן כמו שצריך וגם אנחנו סופסוף ישנים….
תודה על שהיית שם בשבילנו לאורך כל הדרך- בצפייה, במיילים ובשיחות הארוכות.

 

רוני, נועה ואלה:

הגענו אלייך לפני כחודשיים וחצי , זוג הורים אבודים, שהגיעו למבוי סתום.
אלה האהובה שלנו ,הצליחה להדהים בכשפיה והפכה אותנו לנתיניה המסורים ,לאורך כל שעות היממה (כולל כל שעות הלילה, כמובן).
שנינו אנשים העובדים במשרות תובעניות , ובשילוב עם הקושי הרב שגידול הילדה גבה מאיתנו, נותרנו מותשים נפשית ופיסית.
כמובן שניסינו להציל את המצב ,באמצעות שיטות שונות , אך אלו לא הביאו לתוצאה המיוחלת.
רוני , שכבר הרים ידיים, היה חסר אמונה לגבי ניסיון נוסף , אך אני התעקשתי על טיפול זה, שנראה לי שונה ובעל יכולת טובה יותר לקלוע למטרה…(אינסטינקט נשי..:)

 

עוד בפגישה הראשונה, הופתעתי לראות עד כמה ההוראות שלך ברורות, מדויקות וספציפיות למקרה שלנו…נסענו הביתה עמוסי אינפורמציה, אך הפעם ידעתי שאיני לבד , כי כבר מחר נוכל לדבר על כל הדברים שהשתבשו או שלא עלו בקנה אחד עם הציפיות שלנו.. (וגם סוף סוף תוכלי לראות בעצמך על מה אני מדברת..)
מאותו יום , ליווית אותנו במשך חודש שלם בטיפול בהתנהגות הכללית של הילדה ולאחר מכן חודש וחצי נוספים בטיפול בשגרת השינה.

 

רצינו להודות לך על הטיפול המסור, האכפתי והלא מתפשר בבעיה שלנו, כאילו היינו המטופלים היחידים שלך 24 שעות ביממה.
הרעיונות היצירתיים שלך לפתרון בעיות, הרגישות שלך לצרכי הילדה שלנו והיכולת שלך להתאים ,בכל פעם, את דרך הפעולה, בהתאם להתפתחות העניינים יום ביומו, הם הם , בעניינו, הסיבה להצלחה הגדולה.
הידע העצום שהענקת לנו במשך תקופה זו, נטע בנו יכולת לטפל בבעיות הנוכחיות שלנו ובבעיות עתידיות, לכשיגיעו, בזכות הדרך העדינה, אותה לימדת אותנו, להגיע לנפשו של הילד וליצור בו את השינוי.

רציתי להודות לך באופן מיוחד ,על הנכונות שלך לסייע לנו בתחומים נוספים, שלא היו חלק מהתהליך (מעבר לגן חדש, לדירה חדשה ומה לא..) -התמיכה הצמודה שלך הייתה לנו לעזר רב , בתקופה של שינויים רבים כל כך בחיינו.

ללא ספק, אלה ילדה מאושרת, רגועה, עצמאית וחזקה יותר היום, בזכות הדרך הארוכה שעברנו יחד!
קשה לנו להיפרד, אך אנו מרגישים מחוזקים ונחושים להמשיך בדרך שהשרשת לנו.

 

תודה רבה על הכול,
מאיתנו בהערכה רבה.

שיתוף באמצעות:

לשיחה עם אחד היועצים שלנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לשיחה עם אחד היועצים שלנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

טיפוס של ספרים?
גם לך יש מה ללמוד!

"תנו לישון בשקט " הינו ספר הדרכה להקניית הרגלי שינה נכונים ובריאים לילדים בגילאים 0-6. הספר מאפשר להורים להתמודד עם אתר גידול ילדים בשלל הסוגיות והשאלות המתעוררות בשנים הראשונות לחיי הילד.