חייגו עכשיו : 077-803-9867

לעבור את החופש בשלום

תוכן עניינים

מאת: נעמה סבג שמש

חופש גדול עם הילדים

הילדים יצאו לחופשת חג ארוכה מאד ואינכם יודעים כיצד להעסיקם, להנעים את זמנם, ולא פחות חשוב…לעמוד במשימה ולהישאר שפויים.
בדר"כ אתם מגדירים עצמכם כהורים עם סבלנות, רגישים וקשובים, אך השלושה שבועות הללו הם פרק זמן ארוך מידי…

כמה טיפים כדי לשרוד:

אם אפשר, שלחו את הילדים לקייטנה בתחילת החופש, כדי שתוכלו להכין עצמכם לחג ובכדי שלא תפוטרו מהעבודה…

תכננו מראש מה רצונכם לעשות עם הילדים במהלך החג, שתפו אותם בתכנון זה כי גם התכנון והציפייה הן חלק מהחוויה. אפשרו להם להעלות רעיונות לפעילויות, ביקורים וטיולים במהלך החג. בדרך זו, גרמו להם לחשוב, לשתף פעולה, להיות מעורבים יותר. ביטחונם העצמי יתחזק וכך גם היכולת ללמוד לקבל החלטות.

מאד חשוב הוא להתאים את הטיולים והפעילויות לגילם של הילדים. אם תבחרו ללכת למקומות בהם לילד אין תעסוקה, תעבדו קשה יותר, שהרי ילד משועמם הופך להיות "קשה" וידרוש את תשומת ליבכם. כדאי שתבחרו מקום שיהווה עבורם עניין ותצאו עם חברים או משפחה עם ילדים שטווח גלאיהם זהה לטווח הגילאים של ילדיכם כדי שתהיה להם חברה.

כמו כן, עדיף שתבחרו את השותפים לטיול ע"פי התאמה למזגם של ילדיכם. כאשר לילדים יש טמפרמנט דומה, התקשורת ביניהם טובה יותר והסיכוי שבו תנוחו ותיהנו בעצמכם יהיה גדול יותר.

כאשר ילדים אינם נמצאים זמן רב בחברה הם מאד זקוקים לה, לכן- ספקו להם צורך זה וכך תצטרכו להעסיקם פחות (נכון, הם גם יתעמתו ביניהם, אך זאת תהיה דרך נהדרת ללמדם איך לשחק בחברה ולפתח את כישוריהם החברתיים).

לא ניתן שלא לדבר על מהלך הנסיעה במכונית. כמובן שזה זמן נהדר לאחים לריב ביניהם, להעלות את כל הסיבות האפשריות לויכוח ולמריבה.
השתדלו לצאת מהבית כאשר הכנתם את הילדים מראש למשך הנסיעה ומה האפשרויות שלהם לפעילות בדרך. הבהירו מראש כמה פעמים יוזהרו ומתי התוצאה תהיה חזרה הביתה.

אם אתם מאיימים בחזרה הביתה, יהיה עליכם גם לבצע. איומי סרק יגרמו להתנהגות זו להחריף.

תוכלו להציע להם לקחת איתם ספר אותו הם אוהבים או משחק שניתן לשחק בו גם בשעת נסיעה. אפשר יהיה לשים להם דיסק שירים לזמן אותו תגדירו מראש, או דיסק סיפורים שלתוכנו יקשיבו במהלך הנסיעה.

בחרו מראש יעד חלופי שאינו רחוק מידי, אם מניסיונכם יש קושי בנסיעות ארוכות.

לנסיעות הצטיידו בשתייה ובמזון האהובים על ילדיכם, כך שלא תאלצו להיכנס להוצאות מיותרות ולהסתכן באוכל שלא יאכלו. דברי מתיקה וארטיקים במהלך הטיול הם חלק מהכיף, אך מתפקידכם להגדיר מראש את הכמויות כדי שתפחיתו את ההתמודדות עם בכיות, אכזבה והתקפי זעם.

מעבר לנסיעות ובחירת מסלולי טיול המתאימים לאופיים ויכולותיהם יש לבלות את הזמן גם בבית.

איך עושים את זה? מגדירים זמן של משחק משותף עם הילדים וזמן יציאה לגן המשחקים.

כאשר לילד ישנה הגדרה ברורה של דברים והוא יודע למה לצפות, יותר קל לו להתאים עצמו.

ימי החופש הם יציאה משגרה ולכן כל הרגליהם משתבשים. בשל כך, יש לעזור להם ולשתף אותם בכל יום ביומו מהם התוכניות ומה סדר היום. אנו צריכים להגדיר את משך הזמן בו הם מורשים לצפות בטלויזיה, לשחק במחשב או להכין את שיעורי הבית. חשוב שגם בתוך הכאוס של החופש והיציאה מהשגרה יהיו דברים שהם ברורים כמו שעת השינה והכנת שיעורים.

כאשר יש מספר ילדים בבית, ניתן לנצל את זמן החופשה לזמן איכות עם כל אחד מהילדים בנפרד. ניתן לשלוח את אחד הילדים ללינה אצל בן משפחה (אם הוא מעוניין בכך ובגיל מתאים להיפרד מההורים ללילה) ולכייף עם הילד השני בדרך בה הוא אוהב בלא צורך להתחשב באח הנוסף.

ניתן גם לקיים "קייטנת הורים" בין הורי ילדי הגן הכיתה. בכל יום על הורה אחר להעסיק קבוצת ילדים ולכייף איתם וייתר ההורים יהיו פנויים לשגרת עבודתם.

ימי החופשה אינם מעטים וכהורים אנו מוצאים עצמנו מחפשים פתרונות לבייביסיטר לילדים ולמציאת אטרקציות. נסו להיות יצירתיים ולהפיק מזמן זה את המרב. זכרו שרק כאשר יש אינטראקציה ישירה עם הילדים, יש גם זמן ואפשרות לחנך ולהקנות ערכים!

שיתוף באמצעות:

לשיחה עם אחד היועצים שלנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לשיחה עם אחד היועצים שלנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

טיפוס של ספרים?
גם לך יש מה ללמוד!

"תנו לישון בשקט " הינו ספר הדרכה להקניית הרגלי שינה נכונים ובריאים לילדים בגילאים 0-6. הספר מאפשר להורים להתמודד עם אתר גידול ילדים בשלל הסוגיות והשאלות המתעוררות בשנים הראשונות לחיי הילד.