חייגו עכשיו : 077-803-9867

טיפים להתמודדות עם בעיות שינה של תינוקות

תוכן עניינים

מאת: נעמה סבג שמש

איך נגרום לילד להרגיש בנוח במיטת מעבר, לישון במיטה שלו ולא במיטת ההורים ולמנוע התעוררות מנפילת מוצץ? נעמה סבג שמש מנכ"לית מכללת עידן ההורות עונה על כל אלו

*  מה עושים כשהתינוק מתעורר פעמים רבות בלילה, בגלל שנופל לו המוצץ?
כשתינוק מתקשה לישון, עקב כך שנופל לו המוצץ, אנחנו נתחיל ללמד אותו במהלך היום לקחת מוצץ לבד. אח"כ נקפיד לתת את המוצץ בידו גם בלילה. ולבסוף נאפשר לו לקחת לבדו מוצץ, מתוך מספר המוצצים שיהיו מפוזרים במיטתו.

*  הילד שלי ישן נפלא. מרגע שהעברנו אותו למיטת מעבר, הוא פשוט יורד מהמיטה ומתנגד לישון. מה עושים?
כשמעבירים ילד למיטת מעבר, מראים לו התלהבות מהמיטה- קונים מצעים חדשים ביחד, מקשטים איתו את המיטה במדבקות. ומשבחים אותו על כך שהוא גדול ובוגר.
אם הוא קם מהמיטה, אנחנו יכולים לאפשר לו להסתובב בגבולות החדר בשלב הראשוני. ברגע שהילד מבין שזה לגיטימי מבחינת ההורים, ההתנהגות הזאת נכחדת.

*  התינוק שלי לא מצליח להירדם במיטתו. עם זאת, הוא ישן טוב כשהוא ישן במיטת ההורים. איך מחזירים אותו להירדם במיטתו?
קודם כל, מלמדים אותו להירדם במיטת ההורים כשיושבים לידו ולא שוכבים. בהדרגה, מפחיתים את המגע שלנו לסירוגין. וכשמסוגל להירדם לגמרי לבד, נעביר אותו למיטתו שילמד להירדם שם. ההרדמה בהתחלה תהיה מלווה במגע תמידי.
ההתקדמות תהיה על פי תגובת הילד. אם הילד מאפשר, נלמד אותו להירדם באופן ישיר במיטה. ואם לא, נשלב גורם תלות אחר שנוריד בהדרגה.

שיתוף באמצעות:

לשיחה עם אחד היועצים שלנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לשיחה עם אחד היועצים שלנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

טיפוס של ספרים?
גם לך יש מה ללמוד!

"תנו לישון בשקט " הינו ספר הדרכה להקניית הרגלי שינה נכונים ובריאים לילדים בגילאים 0-6. הספר מאפשר להורים להתמודד עם אתר גידול ילדים בשלל הסוגיות והשאלות המתעוררות בשנים הראשונות לחיי הילד.