חייגו עכשיו : 077-803-9867

להפליג ביחד – יש לכם זמן לזה

תוכן עניינים

מאת: שחף בן שלום

מרגישים כזוג מותשים מרוטינת החיים? מוצאים את עצמיכם כל הזמן במרוץ? מתמוטטים? טרודים? בעייפות נפשית אינסופית? שחף בן שלום במאמר חדש עם הצעה קצת מוזרה למען הזוגיות והחיים שלכם.

למרות שרוב הפוסטים שלי מיועדים ישירות ליועצים, הפוסט הזה מיועד לזוגות. בואו נחשוב על  היום שלנו, איך הוא נראה בדרך כלל. קמים בבוקר, נכנסים למרוץ, מתארגנים מארגנים יוצאים… חוזרים, מתארגנים מארגנים משכיבים לישון, מתמוטטים מול הטלוויזיה והולכים לישון. 

ההתמוטטות היא ברוב הפעמים לא פיזית, רוב העבודה שלנו לאורך היום אינה פיזית. רובנו לא הולכים מרחקים ארוכים, לא סוחבים משאות כבדים לאורך זמן (לרוב), אנחנו יושבים הרבה, טרודים הרבה, מתמודדים הרבה. ועייפות היום היא בעיקר עייפות נפשית. 

אנחנו ממלאים לנו את סוף היום במשהו "זה הרדוד שלי", סוג של משהו פשוט, שאינו מצריך מחשבה או מאמץ. ומצד שני אולי כן? יושבים אחד ליד השני ולא אחד עם השני ובעצם לא באמת יחד. 

ועל כל התענוג הזה אנחנו משלמים מחיר לא זול, לא מהבחינה הכלכלית ולא מהבחינה הזוגית. אנחנו מתרחקים, פחות מדברים והשגרה של הריחוק רק מרחיקה יותר. בפועל, לאט לאט התקשורת שלנו הופכת להיות יותר ויותר אדמיניסטרטיבית, תיקח, תביאי, אני לפה, את לשם…

לחלק מביננו כל כך קשה שאנחנו מוצאים מפלט בכל מיני צורות מוקצנות, אוכל, אלכוהול, סמים וכו'…

איפה יש לנו זמן להפליג?? מי רוצה להפליג? תן לי את הג'וינט שלי בסוף היום, זו ההפלגה שלי.

בואו נבודד את זמן הטלוויזיה של הערב. אנחנו יושבים בין שעה לשלוש שעות מול הטלוויזיה. בממוצע שעתיים. הזמן הזה, בלי שתרגישו, מכרסם לכם בזוגיות. 

בינינו, כל הסדרות +- אותו דבר, ולכל הסרטים תסריט דומה. ועד שיש סרט ששווה לראות לוקח הרבה זמן.

אז יש לי הצעה קצת מוזרה למען הזוגיות שלכם, משהו מרחיק לכת. 

כבו את הטלוויזיה לחודש. אל תתקשרו ותמהרו לנתק. פשוט תנסו לנתק אותה מהחשמל. שבו יחד וספרו אחד לשני מה עבר עליכם היום. ותעזבו את הטלוויזיה. אם יש לכם ילדים קטנים שבו בבית, אם אתם יכולים צאו לטיול איטי ונחמד ברחוב. לא חייבים לדבר, אפשר פשוט להיות ביחד.

והנה לכם שעתיים ביום, ארבע עשרה שעות בשבוע של זוגיות. זמן לעבד את טרדות היום יום בצורה הרבה יותר נכונה, שגם בונה את הקשר ומחברת ביניכם. זמן שיהפוך גם את הישיבה מול סרט (אחת ל…) לבילוי נעים ולא שגרתי.

מה עוד אפשר לעשות בשעתיים האלה ביחד למען הזוגיות?

השפית תגיד שאפשר לבשל יחד – בישול היא חוויה כיפית כשהיא נעשית בזוג. הלמידה הזוגית במטבח מקרבת לכשעצמה.

הסוכנת נסיעות שלי תגיד שזה יופי של זמן לתכנן טיול, שהרי מחקרים הוכיחו שתשעים אחוז מההנאה מטיול היא בשלב ההכנה ומההתרגשות שלפני.

השיפוצניק יגיד שאפשר לסדר יחד כמה דברים בבית, לתקן ולסדר ביחד הופך את החוויה המשותפת של בניית הבית והמגורים בו לנעימים יותר. פה אני, באופן אישי, ממליץ לשתף גם את הילדים. 

ילדים ששותפים לתיקונים ולשיפוצים קטנים אמנם מתלוננים ללא הרף, מתעייפים מהר ואיכות העבודה קצת פחות מספקת. אך בסופו של יום יש להם חוויה של משמעותית של לקחת חלק בהוויית הבית וביכולת שלהם להשפיע.

הסקסולוגית תגיד שבשעתיים אפשר להגיע לשרשרת אורגזמות. באופן אישי אין לי מה להרחיב בעניין הזה :-D.

והילדים שלכם יגידו שגם הם רוצים להשתתף ותצטרכו לשלוח אותם לישון.

בינינו, גם אם תעשו את זה פעמים בשבוע זה המון זמן… אם תצליחו לעשות את זה כל יום זה מדהים.

השמרן יגיד שתחסכו מעצמכם את התוכן הרדוד ולעתים הפוגעני

והחסכן, שזה יחסוך לכם 200-300 ש"ח לחודש… "בקטנה"… ושגם ככה יש הכל ביוטיוב… (כולל הפרסומות…)

שיתוף באמצעות:

לשיחה עם אחד היועצים שלנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לשיחה עם אחד היועצים שלנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

טיפוס של ספרים?
גם לך יש מה ללמוד!

"תנו לישון בשקט " הינו ספר הדרכה להקניית הרגלי שינה נכונים ובריאים לילדים בגילאים 0-6. הספר מאפשר להורים להתמודד עם אתר גידול ילדים בשלל הסוגיות והשאלות המתעוררות בשנים הראשונות לחיי הילד.