חייגו עכשיו : 077-803-9867

מה שצריך לדעת על הרגלי שינה לתינוקות

תוכן עניינים

מאת: נעמה סבג שמש

בייעוץ שינה בה המשפחה פונה ליועצת שינה בגין בעיות שינה כגון התעוררויות חוזרות במהלך הלילה וקשיי הירדמות, יועצת השינה תבחן בין היתר את מקור אותן בעיות שינה.

ייתכן, שהילד מתעורר במהלך הלילה מכיוון שהוא סובל מהפרעות שינה, אשר במהלך הלילה מעירות אותו משנתו או מונעות ממנו להירדם בקלות, וישנן התעוררויות אשר יגיעו מהרגלי שינה של התינוקות שאינם נכונים, אינם מותאמים לילד ולעיתים אף אינם בריאים לו.

מרגע שאיתרה יועצת השינה את מקור בעיות השינה, תוכל להתחיל בתהליך הליווי ולעזור לתינוק ולהוריו לחזור לשנת לילה רציפה ואיכותית ע"י הרגלי שינה נכונים לתינוקות.

הפרעות שינה אצל תינוקות.

יועצת השינה, בטרם פגישת הייעוץ, נדרשת לוודא שהסיבה לבעיות השינה של התינוק אינה הפרעת שינה כלשהי. טיפול בהפרעות שינה מתבצע במסגרת רפואית, שהיא אינה תהליך ליווי.

למשל, כאשר תינוק חווה קשיים בשינה: כאבי אוזניים, כאבי שיניים, המצאות פוליפים, נחירות, אסטמה, אפיזודות של עצירת נשימה (כאשר באמצע הלילה התינוק לא נושם, ומתוך כך מתעורר כמנגנון להחזרת הנשימה) ועוד, מדובר בהפרעות שינה.

טיפול בהפרעות השינה לא יהיה מטופל ע"י יועצת השינה, גם אם היא תהיה מעורבת תהליך להקניית הרגלי שינה נכונים לתינוק. חשוב לציין – שקשיי שינה אלו עדיין יהיו גורמים להתעוררויות בלילה.

בעיות שינה של תינוקות.

בעיות שינה של תינוקות נובעות מתוך הרגלי שינה שאינם נכונים.
הרגלי שינה שבעזרתם התינוק למד לישון במהלך הזמן, ושהם בעצם מונעים ממנו את שנתו, ובעצם מחזקים את ההתעוררויות התכופות בלילה, ומקבעים את הקושי בהירדמות בערב.

במידה והאם מניקה את התינוק, בעיית השינה יכולה להיות הצורך של התינוק להירדם תוך כדי שהוא יונק, הוא צריך את הפטמה בתוך פיו לשם הירדמות. אם האם מעניקה בקבוק, התינוק צריך את הבקבוק לצידו.


לעיתים, בעיית השינה יכולה להיות הישיבה של ההורים לצד המיטה עד של התינוק נרדם.


לעיתים בעיית שינה יכולה להיות שינת התינוק בתוך מיטת ההורים. כאשר התינוק מועבר למיטתו, הוא מתעורר ומעוניין לחזור לישון במקום הקודם, מיטת ההורים.

כל בעיות השינה הללו, מהווים גם גורם להתעוררות במהלך הלילה.
כאשר התינוק מתעורר בלילה הוא מגלה לפתע כי המצב בו שהה בעת שנרדם אינו עוד.
אם נרדם על ידיה של אימו, הוא פתאום מגלה באמצע הלילה שהוא במיטתו.
שינוי האווירה מעיר אותו ובעצם גורם לכך שבמקום לחזור לישון, התינוק מתעורר ודורש לחזור למצב הקודם. כלומר, בעיות השינה נוצרו בעקבות הרגלי השינה לא נכונים
שגורמים להתעוררויות במהלך הלילה.

הרגלי שינה נכונים.

ב" עידן ההורות" יועצות השינה לוקחות את הרגלי השינה הלא נכונים, את הגורמים לאותן בעיות השינה, ומלמדות את ההורים וכמובן את התינוק לחזור לישון בלילה עם הרגלי שינה נכונים ובריאים, ומוודאת בכך שהשינה תהיה איכותית ורציפה.


התינוק ישן במרחב בטוח, בתחושה של אמון בסביבתו, יודע להירדם בעצמו, ויודע לחזור לישון לבדו במידה ומתעורר במהלך הלילה.

שיתוף באמצעות:

לשיחה עם אחד היועצים שלנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לשיחה עם אחד היועצים שלנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

טיפוס של ספרים?
גם לך יש מה ללמוד!

"תנו לישון בשקט " הינו ספר הדרכה להקניית הרגלי שינה נכונים ובריאים לילדים בגילאים 0-6. הספר מאפשר להורים להתמודד עם אתר גידול ילדים בשלל הסוגיות והשאלות המתעוררות בשנים הראשונות לחיי הילד.