חייגו עכשיו : 077-803-9867

סמכות הורית תיאום ציפיות

תוכן עניינים

מאת: עינב פרי 

בחירות הוריות הן דבר לא פשוט ולעיתים נסתכל אחורה ונבין שיכולנו לבחור לפעול בצורה אחרת. איך נבחר להגיב בצורה מסויימת מראש? עינב פרי מרצה בכירה במכללת עידן ההורות עם כל הפרטים. 

אם הייתם יכולים להחליט מראש איך להגיב במצבים שונים מול הילדים זה יכול היה לעזור לכם להתנהל מולם אחרת?

מרבית הסיטואציות מול ילדים אנחנו לא בהכרח יכולים לצפות מראש. 

אצל רוב ההורים התסכול וחוסר האונים שאנחנו לא יודעים איך להגיב הוא זה שמביא אותם לצעוק ולהתעצבן, הוא גורר אותם למאבקי כוח ולהתשה.

חוקים וכללים שאינם נאכפים זה מצב גרוע יותר מאם לא היו קיימים בכלל. כשהורה מוותר בעצמו על הכללים שבחר בשביל כולם הוא למעשה מוותר על הסמכות שלו.

יש לכם בחירה בתגובותיכם לילדים שלכם! 

אתם יכולים לבחור את התגובות שלכם מראש, לדבר על מה יהיו ההשלכות כשלא ממלאים את דרישות ההורים ורצוי שתשבו יחד, אמא ואבא, תגיעו להסכמות ובשיתוף פעולה תחליטו מה מותר ומה אסור אצלכם בבית, מה קורה במצב שמפרים את הכללים, איך אוכפים אותם ומה הציפיות שלכם אחד מהשנייה.

במצב כזה אתם עוזרים גם לעצמכם ולגם לילד שנמצא מולכם, שיודע למה לצפות. 

כשהציפיות של כולם מתואמות יש מסגרת ברורה להתנהלות המשפחתית ואתם כהורים מציגים חזית מאוחדת ומעבירים מסר אחיד לילדים בעקביות.

כשהתקשורת ביניכם ברורה גם הביטחון שלכם אחד בשנייה ובהורות שלכם גדל ומתחזק. מסר שעובר בצורה ברורה ואחידה מאפשרת לילד לדעת את מקומו ואת תפקידו במערכת המשפחתית.

תזכרו שהחיים הם דינאמיים, תשמרו על גמישות מחשבתית, חפשו את האיזון והקפידו על ההקשבה.

שיתוף באמצעות:

לשיחה עם אחד היועצים שלנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לשיחה עם אחד היועצים שלנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

טיפוס של ספרים?
גם לך יש מה ללמוד!

"תנו לישון בשקט " הינו ספר הדרכה להקניית הרגלי שינה נכונים ובריאים לילדים בגילאים 0-6. הספר מאפשר להורים להתמודד עם אתר גידול ילדים בשלל הסוגיות והשאלות המתעוררות בשנים הראשונות לחיי הילד.